مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

بارکد

10 / 10
از 3 کاربر

بارکد یکی از تکنولوژی های پر کاربرد می باشد که در شرکت های تولیدی و عرضه کنندگان کالا جهت ردیابی فرایند تولید و صادرات مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از ملزوماتی می باشد که مورد نیاز تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا می باشد .

با استفاده از تکنولوژی بارکد می توان جهت متمایز نمودن کالاها از یکدیگر سریال اختصاصی را به آنها اختصاص داد همچنین جهت تولید و استفاده از بارکد استاندارد های مختلفی وجود دارد که می توان گفت معتبر ترین آن استاندارد EAN/UCC می باشد

 قابل به ذکر است که شرکت زبراسیا در سال ۱۳۸۵ به عنوان سرگروه شرکت های فعال در زمینه ارائه تجهیزات و خدمات مبتنی بر بارکد و همکار منتخب آن سازمان معرفی شده است . اغلب بارکدهای استفاده شده در کشورهای مختلف ۱۲ یا ۱۳ رقمی هستند که از این استانداردهای بارکد جهت صادرات و اطلاعات آن سازمان است که به شرح ذیل می باشد :

  • بطور خلاصه می توان گفت بارکد از مجموعه اعداد و خطوط موازی سیاه رنگ با ضخامتهای مختلف که به صورت استاندارد باید در زمینه سفید چاپ شوند تشکیل شده است که بتوان توسط دستگاه بارکد اسکنر یا همان بارکد خوان قابل انتقال به رایانه باشند .
  • بارکد مورد استفاده جهت کنترل ، ردیابی و مدیریت محصول دارای تفاوت هایی با استاندارد ذکر شده می باشند این بارکدها فقط برای سازمان معنی پیدا می کنند که دارای اطلاعاتی از قبیل کد کالا ، نام کالا ، قطعات تشکیل دهنده ی کالا ، نام سازنده مربوط به هر قطعه ، نام اپراتورها ، شماره خط تولید و از این قبیل نشانه ها هستند بطور خلاصه این بارکد را می توان بعنوان شناسنامه هر محصول دانست . به این منظور که اگر ۱۰۰ نوع کالا از یک نوع موجود باشد ۱۰۰ سریال منحصر بفرد برای هر محصول معرفی می گردد و هر سریال حاوی اطلاعات کامل همان کالا می باشد .
  • تمامی بارکد های تولید شده توسط دستگاهی به نام بارکد خوان خوانده می شود بدین وسیله تمامی اطلاعات و مشخصات کالا ها به راحتی در دسترس کاربران قرار میگیرد .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()