مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

بارکد خوان فروشگاهی ، بارکد خوان صنعتی

10 / 10
از 1 کاربر

بارکد خوان فروشگاهی ، بارکد خوان صنعتی دو گروه بزرگ در دسته بندی بارکد خوان است ، سیستم بارکد اسکنر بهترین وسیله جهت ثبت اطلاعات کالا در انبار داری و خروج کالا در قسمت فروش می باشد ، قیمت بارکد خوان با در نظر داشتن تنوع مارک و مدل متنوع می باشد .

بارکد ها به دو دسته ، بارکد تک بعدی و دو بعدی تقسیم می شوند ، بارکد تک بعدی با نام های بارکد میله ای ، بارکد خطی ، بارکد مستطیلی و ... شناخته شده و بر روی اکثر با اجناس سوپر مارکت ها این مدل بارکد ها چاپ می شود ، مدل دیگر بارکد که نسل جدید بارکد ها شناخته می شود ، بارکد دو بعدی است و با نام های بارکد QR ، بارکد مربعی ، QR CODE معروف شده ، تفاوت بارکد های تک بعدی و دو بعدی در شکل ظاهری و تعداد اطلاعاتی است که می توانند در خود ذخیره کنند است امروزه اکثر گوشی ها توانایی اسکن این مدل بارکد ها را دارند .

تولیدی ها و کارخانه ها انبار ها فروشگاه ها و ... برای سرعت بخشید به فرایند ثبت ورود و خروج اجناس همچنین کنترل آسان تولیداتشان ، بارکد را تولید و بر روی اجناس درج می دهند ، هر بارکد شامل مشخصاتی است که طبق نیاز کاربر توسط نرم افزار حسابداری ، یا نرم افزار دستگاه لیبل پیرنتر و ...بر اساس استاندارد خاصی طراحی و تولید میشود ، عموماً اطلاعاتی هر بارکد در زمینه ی محل تولید ، رنگ ، سایز ، وزن ، و ... محصولات می باشد.

بارکد خوان مناسب مصارف صنعتی ( بارکدخوان خط تولید ) فروشگاهی (بارکدخوان تفنگی و رومیزی )و انبار داری ( بیسیم و pda )می باشد .
بارکد خوان های صنعتی بیشتر در خط تولید کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند ، این مدل بارکد خوان ها به صورت ثایت در کنار میزنقاله پیچ می شود و بارکد هر محصولی که از مقابلش می گذرد را اسکن میگیرد ، حافظه ی داخلی ندارد و از طریق پورت های ارتباطیش اطلاعات را با سرعت به سیستم انتقال می دهد تا ذخیره شوند ، نکته مورد توجه بارکدهای صنعتی سرعت و مقاوت دستگاه در برابر شرایط محیطی نا مناسب است بدنه دستگاه باید به صورتی باشد تا به راحتی تمیز شود .

بارکد خوان فروشگاهی ، اکثر فروشگاه ها از دو گروه بارکدخوان دستی ( بارکد خوان تفنگی ) بعلاوه بارکد خوان رومیزی ( بارکد خوان ثابت ) برای صندوق فروشگاهایشان استفاده می کنند ، این دو مدل بارکدخوان به صورت مکمل عمل می کنند زیرا بارکد خوان رو میزی به صورت ثابت بر روی میز پیچ می شود و از فاصله بسیار نزدیک می توند بارکد را بخواند بنابراین این مدل هنگام اسکن اجناس حجیم که امکان نزدیک شدن به دستگاه را ندارد دچار مشکل می شوند در این حالت بارکد خوان تفنگی به دلیل امکان جا به جایی ،  بارکد اجناس حجیم را می خواند  ، بارکد خوان های دستی فروشگاهی بسیار خوش دست طراحی می شوند تا دست کابر در طی کارکرد روزانه خسته نشود همچنین وزن بارکدخوان دستی باید سبک باشد تا در صورت رها شدن از دست کمترین صدمه به بارکدخوانبرسد .

تکنولوژی در بارکدخوان های فروشگاهی بسیار با اهمیت می باشد زیرا با سرعت روند صندوق ارتباط مستقیم دارد مثلا فناوری Green stop بارکدخوان های شرکت دیتالاجیک دقیقا برای راحتی صندوقدار طراحی شده است ، این فناوری با انتشار نقطه سبز رنگ بر روی بارکد ها این اطمینان را به کاربرمیدهد که بارکد به درستی خوانده شده است همچنین صدای بوق تایید هم می تواند باعث افزایش سرعت و دقت کاربر شود در مجموع این تکنولوژی ها به روند صف صندوق کمک زیادی می کند .

بارکدخوان بیسم یا موبایل بارکدخوان بیشتر در انبار ها مورد استفاده قرار می گیرند این دو مدل عملکرد کاملا متفاوتی دارند اما هر دو توانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند، بارکدخوان بیسیم دارای یک پایه شارژر است که در به سیستم وصل می شود ، به علاوه بارکد خوان تفنگی از طریق امواج رادیویی با پایه ی خود ارتباط برقرار می کند و اطلاعات را به این صورت به دستگاه ارسال می نماید تا بدین صورت ذخیره شوند ، بارکد خوان بی سیم به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرد ، در حالت آنلاین ، بارکد خوان در فاصله 20 تا 30 متری از دستگاه قرار گرفته و اطلاعات را پس از اسکن همان لحظه به دستگاه انتقال می دهد ، اما خارج از این برد اطلاعات در حافظه ی داخلی دستگاه ذخیره میشه این حالت را آفلاین می گویند وهنگامی که بارکد خوان دوبار نزدیک به پایه شارژر خود می شود اطلاعات انتقال می یابد .

نسل جدید بارکد خوان های سیار ، موبایل اسکنر یا ( PDA ) نامیده می شود ، این بارکد خوان های پورتابل علاوه بر داشتن حافظه داخلی دارای سیستم عامل  به همراه صفحه کلید و صفحه نمایش می باشند ، این موبایل بارکد خوانها همان لحظه که بارکد را می خواند در خود ذخیره و تواناییویرایش داده را دارند . آنچه که در انتخاب بارکد خوان بیسیم مورد توجه قرار می گیرد مقاوت دستگاه در برابر ضربه و رها شدن از دست است .

بارکد خوان ها دارای مدل های متفاوتی اند ، و هر کدام متناسب با نیاز خاصی طراحی شده اند ، پس هنگاه انتخاب بارکد خوان حتماً با مشاور صحبت کنید تا به بهترین نتیجه و بهره وری برسید .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()