مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

موارد استفاده از بارکد و بارکد خوان

10 / 10
از 1 کاربر

موارد استفاده از بارکد و بارکد خوان ، بارکد جهت ثبت اطلاعات بر روی کالا قرار میگیرد که به شکل علائم مربعی یا میله ای به صورت رمزینه است و توسط سیستمی به نام بارکد خوان و یا نرم افزار های بارکد اسکنر قابل رمز گشایی و خواندن می باشد . این سیستم با مرور زمان در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است و یک امر ضروری و حائذ اهمیت در بازارهای فروش کالا است . موارد استفاده از بارکد و بارکد ریدر در صنایع مختلف ، متفاوت می باشد .

سيستم هاي فروش :

در سيستم هاي فروش ، نصب باركد بر روي كالاها و استفاده از بارکد خوان به منظور انتقال اطلاعات كالاهاي به فروش رفته به كامپيوتر ایده ای بسيار موثر در سرعت بخشيدن به امر فروش و بالا بردن ميزان كنترل و دقت در محاسبات و عمليات مي باشد زيرا خطاهاي ناشي از فاكتورهايی که توسط نیروی انساني حذف ميگردد .

انبارها :

در انبارها با استفاده از باركد ، شناسايي كالاها بسيار ساده شده و نياز به نیروی انسانی متخصص را كاهش ميدهد . از محاسن استفاده از سیستم بارکد و بارکد اسکنر این می باشد که در پايان دوره نيز عمليات انبارگرداني به سهولت ، سرعت بیشتر و عدم وجود خطا در محاسبات انجام میگردد . قابل به ذکر است اطلاعات موجودي كالا و موقعيت قرارگيري و مشخصات کالاها هميشه در دسترس است و صدور قبوض انبار و تهيه گزارشات مورد نياز از جمله زمان سفارش مجدد براي هر قلم كالا به راحتي از طريق كامپيوتر صورت پذیر می باشد .

خطوط توليد :

درخطوط توليد كارخانجات صنعتي از اين تكنولوژي جهت ثبت اطلاعات مختلفي نظير مشخصات مواد مصرفي ، كنترل كيفي ، زمان سنجي ، نوع توليد و كنترل كاركنان توليدي و ارائه آمارهاي توليدي و مشخصات توليد استفاده مي شود .

كنترل بر تردد افراد :

به منظور حفظ امنيت انبار ها ، کارگاه ها و كنترل تردد افراد ، كارمندان با در داشتن كارت هايي كه حاوي اطلاعات به شكل باركد است مي توانند درهاي مخصوص را بازكرده و وارد يا خارج شوند . در ضمن استفاده از تجهیزات گران قيمت كه همواره درمعرض استفاده هاي نادرست و نابجا بوده اند را ميتوان كنتـرل نمود و قابليت تعريف پرسنـل و حدود دسترســي هركدام به دستگاه هاي مختلف را تعيين نمود و گزارشات متنوع از كاركرد دستگاه ها و افراد داشت ( كنترل دسترسي ) .

حضور و غياب :

كارت هاي شناسايي که كارمندان موظفند همه روزه با خود همراه داشته باشند به باركد مجهز شده و با استفاده از ساعت حضور وغياب كامپيوتري ، اطلاعات مربوط به ساعات ورود و خروج كارمندان بدون خطا و صرف وقت به كامپيوترها وارد شده ودر پايان ماه ليست هاي حقوق بدون فوت وقت و با دقت صد درصد جهت پرداخت حقوق آماده هستند .

استفاده از سیستم بارکد خوان تحولی در صنعت فروش کالا ایجاد کرد خرید بارکد خوان با سرعت بخشیدن به عملیات فروش و کسب رضایت خریداران موجب سود دهی بیشتر فروشندگان گردیده است .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()