مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

آموزش ساخت بارکد و خواندن آن از طریق بارکد خوان

8 / 10
از 6 کاربر

آموزش ساخت بارکد و خواندن آن از طریق بارکد خوان به آسانی قابل اجرا می باشد ، روش این کار بسیار آسان می باشد از آنجا که از بارکد های خطی جهت نمایش سریال محصولات استفاده میگردد و این کد ها توسط سیستمی به نام بارکد خوان قابل خواندن است بنابر این ساخت آن کار دشواری نمی باشد .

روش ساخت بارکد به گونه ای می باشد که ابتدا توسط یک برنامه ، عدد مشخصی برای محصول تعریف میگردد این عدد به صورت کد توسط یک الگوریتم به رشته خط و یا قطر مختلف تبدیل می گردد هر یک از این خط ها نشان دهنده ی یک عدد می باشند در مرحله ی بعد بارکد اسکنر با اسکن کردن بارکد روش معکوس را انجام می دهد به این منظور که ابتدا بارکد را دی کد می کند و عدد محصول را به دست می آورد .

برنامه ای که به بارکد خوان دستیابی دارد به کمک این عدد به اطلاعاتی که از قبل در بانک اطلاعات نرم افزار ثبت شده است دسترسی پيدا ميکند و چون کد واحد و مختص همان محصول است اطلاعات به صورت کاملا دقيق و درست خواهد بود ٬ این اطلاعات ميتواند شامل تاریخ توليد و انقضا کالا ٬ نام توليد کننده ٬ قيمت خرید ٬ قيمت فروش ٬ مواد اوليه ٬ توضيحات تکميلی ٬ نام محصول ٬ شماره تماس ها ٬ وزن ٬ کاربر ٬ رنگ ٬ اندازه و ... باشد .

امروزه با پيشرفت تکنولوژی و ارتقای نرم افزار های متعدد و مجهز بودن همه موبایل ها به دوربين های پيشرفته دارای سنسور اقدام به انتشار الگوریتم های جدیدی شده است که ميتوانند به جای یک عدد چند رقمی چندین حرف و کلمه را درون یک بارکد کوچک ذخيره نماید ٬ یعنی ميشود اطلاعات کامل یک کالا و یا تبليغات و آدرس وب سایت و ... را درون یک بارکد ذخيره کنيد ...

 


جهت ساخت بارکد برنامه کامپيوتری مخصوص ساخت بارکد را بر روی کامپيوتر نصب نمایید و سپس اطلاعات مورد نظر را درون باکس نوشته و در آن واحد بارکد توليد شده را مشاهده نمائيد قابل به ذکر است در صورت لذوم با پسوند های مختلف ميتوانيد به صورت یک عکس از آن خروجی گرفته و بر روی کارت ویزیت ، داخل سایت خود و یا روی محصولات خود درج نمائيد ...


 روش کد گزاری در این الگوریتم بر اساس نقاط مختلف 0 یا 1 ميباشد ٬ یعنی نقاط مشکی بیانگر عدد 1 و نقاط سفيد بيانگر عدد 0 است در مربع بارکد و به این روش کاراکتر ها ذخيره سازی ميشوند . جهت مشاهده ی اطلاعات ذخیره شده می بایست برنامه ی مخصوص بارکد خوان  بر روی تلفن همراه نصب گردد سپس جهت دوربين موبایل را روی بارکد گرفته تا برنامه به کمک دوربين بارکد را اسکن و اطلاعات درون آن را دی کد کرده و بخواند و به شما نمایش دهد .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()