مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

اتصالات بارکد خوان

10 / 10
از 1 کاربر

اتصالات بارکد خوان با پیشرفت و توسعه ی علم و فناوری کار دشواری نیست بارکد خوان عملیات خواندن و پردازش و در نهایت ثبت بارکد های مختلف را انجام می دهد برای این کار بارکد خوان باید به یک سیستم دیگری متصل شود تا اطلاعات را بر روی آن منتقل کند و نمایش دهد. اتصال بارکد خوان به دستگاه های دیگر از طرق مختلفی انجام می شود. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره می شود .
رابط سریع سریالی
اولین بارکد خوان ها به صورت استاندارد و با هماهنگی با معیارهای بین المللی ساخته می شد و برای استفاده در تمام دنیا بود و از طرفی نیز دستگاه هایی که میتوانست اطلاعات آن ها را بخواند کم بودند به همین دلیل باید دارای رابط یکسانی می بودند تا بتوان از آن ها در همه جا استفاده کرد. در آن زمان این رابط یکسان RS232 یا همان رابط سریالی بود. برای اینکه بارکد خوان با پورت سریال به دستگاه مورد نظر وصل شود کافی بود دستگاه دارای این پورت باش و به راحتی متصل می شد و با برنامه نرم افزاری ساده کار می کرد.
رابط های اختصاصی
برخی از بارکد خوان ها برای اینکه استفاده های خاصی داشتند و یا نیاز به نرم افزار تخصصی برای خواندن بود از رابط های تخصصی استفاده می کردند. در این روش پردازش بارکد خوان در دو مرحله انجام می شد. ابتدا یک بار کد های دربافتی توسط بارکد خوان به سیستم شماره 1 وارد می شد و این سیستم آن ها را به کدهای قابل خواندن برای دستگاه دیگری تبدیل می کرد و در نهایت خوانش توسط دستگاه مقصد انجام می شد.
درگاه صفحه کلید
وقتی که کامپیوتر های شخصی گسترش پیدا کرد و استفاده از آن ها تقریبا عمومیت پیدا کرد دیگر در هر جایی می شد این کامپیوتر ها را پیدا کرد. از طرفی سازندگان بارکد خوان به دنبال آسان تر کردن و در دسترس بودن بیشتر راه های ارتباطی بارکد خوان به کامپیوتر ها بودند تا استفاده از بارکد خوان را افزایش دهند و بازار مصرف بیشتری را به دست بیاورند. از آنجایی که بارکد خوان همانند یک صفحه کلید عمل می کند و همان اطلاعات با همان کد ها را به سیستم منتقل می کند پورت کیبورد می توانست برای این کار بسیار مناسب باشد. به همین دلیل سازندگان با طراحی اتصال بارکد خوان به شکل پورت کیبورد از آن به بعد به راحتی می توانستیم بارکد خوان را به هر کامپیوتر دیگری وصل کنیم. البته در این روش نمی توانستیم تعداد بالایی از بارکد خوان را به یک دستگاه متصل کنیم.
درگاه USB
ساخته شدن درگاه های USB تقریبا تحول زیادی در روش اتصال تمام ابزار های الکترونیکی و صنعتی به کامپیوتر ایجاد کرد. سرعت بالاتر و اتصال رحت تر این درگاه باعث شد تقریبا تمام سازندگان تا آنجایی که می توانستند از این درگاه برای اتصال دستگاه تولیدی شان به کامپیوتر استفاده کنند. به همین نسبت هم سازندگان بارکد خوان برای بهتر شدن کاربری بارکد خوان و همچنین سرعت بالاتر انتقال اطلاعات به کامپیوتر از درگاه USB استفاده می کنند.
شبکه های بی سیم
امروزه برخی از دستگاه های بارکد خوان از شبکه های بیسیم برای اتصال به کامپیوتر استفاده می کنند. استفاده از این روش باعث می شود به راحتی بتوان از بارکد خوان در هر نقطه ای بدون محدودیت مکانی و با قابلیت جا به جایی استفاده کرد. البته محدودیت هایی نیز دارد که از جمله آن می شد به محدودیت در میزان باتری و زمان کار کردن آن اشاره کرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()