مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

استانداردهای بارکد و بارکد خوان

10 / 10
از 3 کاربر

استانداردهای بارکد و بارکد خوان با توجه به این که سیستم های تولید بارکد کاربردهای متفاوتی دارند و بر اساس الگوهای گوناگون رمز گذاری می شوند بنابراین در سیستم مختلف متفاوت می باشد به طور مثال در سیستم خرده فروشی از استاندارد EAN استفاده می شود . هر کدام از این بارکد ها توسط دستگاهی به نام بارکد خوان خوانده می شود .

 کاراکتر هایی که در این نوع سیستم ها مورد استفاده قرار میگیرد عبارتند از :

  • }0123456789{
  • {ABCDEFGHIGKLMNOQPRSTUVWYZ} 
  • }+-/$%.*{
  • }خط فاصله يا {Space

در ابتدا و انتهای این بارکد ها علامت ستاره درج شده است که در بعضی از سیستم های بارکد خوان ممکن است به عنوان یک کاراکتر مستقل محسوب نشود و قابل خواندن نباشد . به منظور جلوگيری از بروز خطا در زمان خواندن اطلاعات توسط باركد ریدر ، از رقم كنترلی استفاده می گردد رقم كنترلی ، آخرين رقم در يك كد است كه بصورت رقم اضافی نوشته می شود .

استاندارد EAN13 :

 

استانداردی است كه توسط موسسه ( EAN . European Article Numbering ) تدوين گرديده است . موارد استفاده ی این استاندارد در کارت های اين استاندارد برای كد ملی و اقلام صادراتی استفاده می شود و تنها از اعداد در آن استفاده میگردد . تعداد ارقام ارائه شده به اين استاندارد بايد 12 رقم باشد كه يك رقم كنترلی به آن اضافه می گردد . ارقام به کار رفته باركد در اين استاندارد مفهوم زیر را بیان می کنند :
يك تا سه رقم اول نشان دهنده كد كشور (‌ به عنوان مثال 0 نشان دهنده ی کشور آمريكا و 626 نشان دهنده ی کشور ايران ) ، پنج رقم بعدی کد سازنده کالا و چهار رقم نهايی برای كد توليد يا كد سريال توليد می باشد .

استاندارد OF52 :

 

این نوع استاندارد ، استانداردی صنعتی می باشد و از نظر دامنه اطلاعات قابل كد كردن به دلیل این که فقط اعداد را می پذیرند نسبت به استاندارد 39 ضعيف تر است از نقطه نظر فنی دارای دانسيته فشرده تر از استاندارد 39  می باشد و می توان اطلاعات طويل را با اين استاندارد كد كرد .
 تعداد ارقام در زمان استفاده از اين استاندارد باید اعدادی زوج باشند در غير اين صورت نرم افزار بارکد خوان بطور خودكار با افزودن عدد صفـر به انتهای ارقام تعداد رقم های موجود را را به زوج تبديل میکند . به منظور جلـوگيری از بروز خطا از رقم كنترلی استفاده می شود . رقم كنترلی بطور خودكار حساب شده و بصورت آخرين رقم دركد مندرج میگردد .

استاندارد 128 :

 

این نوع استاندارد معرفی شده یکی از پيشرفته ترين استانداردهای صنعتی باركد در دنيا می باشد که قابليت كد كردن تمامی اعداد و حروف را دارد و مانند استانداردهای 39 و  OF52 می تواند دارای طول نامحدود باشند . بطور پيش فرض يك كاراكتر كنترلی اختصاص ميدهد ، از اين رو ميتوان در مورد صحت اطلاعات خوانده شده توسط دستگاه بارکد اسکنر اطمينان داشت .

بارکد شناسان نمایندگی رسمی انواع سیستم بارکد خوان با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش بارکد ریدر و تعمیر بارکد خوان با ارسال کالا و خدمات به سراسر کشور فعالیت خود را گسترش داده است جهت خرید کالا و یا دریافت مشاوره قبل از خرید با ما در تماس باشید .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()