مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

بارکد خوان صندوق فروشگاهی و سیستم پوز

7 / 10
از 3 کاربر

بارکد خوان صندوق فروشگاهی و سیستم پوز به دستگاه اسکنر بارکد اطلاق می گردد که با اسکن نمودن قیمت و اطلاعات کالا ، داده ها را به پایانه ی فروش انتقال می دهد ، استفاده از بارکد اسکنر که در اصطلاح به بارکد خوان نیز معرفی شده است و با این نام نیز شناخته شده سیستم فروش را مکانیزه و سرعت عمل را افزایش می دهد که در نتیجه موجب رضایت مشتریان و دقیق تر شدن فروش با امکان گزارش گیری می گردد .

بارکد خوان شامل دستگاه اسکنر ، رسیور ، کابل جهت اتصال به کامپیوتر می باشد که توسط یک برنامه ی نرم افزاری کنترل می گردد ، دستگاه بارکد اسکنر با یک باریکه ای از نور در سر تا سر بارکد با منعکس گشته و انرژی نوری را به انرژی الکتریکی و در نهایت به داده های رسیور تبدیل می نماید .

بارکد خوان ترکه قلم ساده ترین بارکد اسکنر بوده که شامل اجزایی بدون حرکت می باشد که کم هزینه ترین نوع بارکد اسکنر می باشند ، اسکنر حافظه ، بارکد خوان ثابتی بوده که بارکد بر روی آن حرکت می نماید و بیشتر برای اسکن بارکد کارت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد .

بارکد اسکنر ccd نوعی دیگر از بارکد خوان است که بیشترین استفاده را در سوپر مارکت ها و فروشگاه جهت امر خرده فروشی دارد .

اسکنر عکس یا تصویر به بارکد خوان دوربین نیز معروف است که با استفاده از فیلم برداری کوتاه از بارکد با تکنیک پردازش تصویر اطلاعات ذخیره شده در بارکد را رمز گشایی می نماید .

بارکد خوان لیزری نیز گروه دیگری از بارکد اسکنر ها می باشد که از نظر قرائت بارکد از فاصله ی دور بسیار با قدرت می باشد و نیاز به نزدیک نمودن بارکد خوان به بارکد کمتر از نمونه های دیگر است و نسبت به مدل های دیگر از فاصله ی دور تری بارکد کالا را قرائت می نماید .

بارکد خوان تفنگی یا رومیزی و در موارد بزرگ تر بارکد خوان بی سیم در صندوق فروشگاهی اصل بسیار مهم و اساسی است که نیاز به سرعت بالا در اسکن بارکد را دارد ، امروزه در اکثر فروشگاه ها جهت مکانیزه نمودن سیستم فروش از صندوق فروشگاهی و صندوق پوز استفاده می نمایند که این سیستم ها از طریق بارکد ریدر اطلاعات کالا های وارد شده و خارج شده را اسکن و سپس پردازش و طبقه بندی می نمایند که مهم موجب محاسبه دقیق حساب فروشگاه و صدورگزارش فروش به صورت روزانه ، هفتگی و ماهانه می گردد از سویی نیز با ارسال گزارش فروش خرید مشتری به صورت کامل با جزئیات دقیق موجب رضایت مشتری از خرید و امکان مطالعه ی قیمت ها را ایجاد می نماید در اکثر فروشگاه ها از بارکد خوان به صورت تفنگی و رومیزی استفاده می گردد و در مواردی که بیشتر در داروخانه ها و کارخانه ها استفاده میگردد از بارکد خوان سیار و بی سیم جهت دریافت داده ها استفاده می گردد .

گروهی از بارکد خوان ها با اسکنی برابر با 1000 اسکن در ثانیه و حتی بسیار بالا تر سرعت امر جمع آوری داده را بسیار بالا برده که موجب سهولت امر فروش و انبار داری می گردد و نیاز هر گروه صنعتی و فروشگاهی خواهد بود .

با پیشرفت روز افزون صنعت بارکد اسکنر ما هر روزه با تکنولوژی جدیدتری در این صنعت آشنا می شویم که این در شکوفایی و تلقی هر چه بیشتر صنعت های دیگر تاثیر بسزایی داشته و کاربران روز به روز از پیشرفت تکنولوژی بارکد خوان لذت بیشتری می برند .

بارکد شناسان در این صفحه تلاش خود را نموده است تا کاربران را با سیستم مکانیزه ی فروش آشنا و تاثیر مفید استفاده از تکنولوژی را در سیستم فروش و انبار داری توضیح دهد ، بارکد شناسان با تجربه ای دیرین در صنعت بارکد خوان و آشنایی کامل به سیستم های فروش بهترین مشاور شما در زمینه ی فروش بارکد خوان خواهد بود .

سیستم های فروشگاهی در دو گروه صندوق POS و صندوق ECR قرار دارند ، سیستم پوز در واقع کامپیوتریست که دارای مانیتور ، موس ، کیس ، نمایشگر مشتری ، کیبرد ، بارکد خوان و نرم افزار فروشگاهی است .

صندوق فروشگاهی ECR پک آماده ای است که دارای نرم افزار داخلی ، فیش پرینتر و LCD نمایش جهت مشتری و کاربر می باشد که همراه بارکد اسکنر قابل خرید و انتخاب می باشد .

مزیت صندوق فروشگاهی POS قابلیت ارتقاء سیستم و تغییر نرم افزار فروش می باشد که این امکان در صندوق فروشگاهی ECR امکان پذیر نمی باشد و سطح کیفی نرم افزار را نمی توان تغییر داد از سویی نیز نوع اتصال بارکد خوان می باشد که در صندوق های ECR تنها در دو مدل USB و PS2 می باشد که معمولا یکی پورت های ارتباطی قابل اجرا می باشد اما در سیستم فروشگاهی پوز امکان انتخاب نوع پورت وجود دارد و در هر سیستم علاوه بر USB ، PS2 و پورت سریالی RS232 نیز قابل انتخاب می باشد .

بارکد خوان سیمی با  پورت USB بیشترین استفاده را در میان تمامی بارکد ریدر ها داشته و علاوه بر آن پورت USB ارزان ترین نوع ارتباط و پورت RS232 گران ترین نوع ارتباط می باشد .

استفاده از بارکد خوان در بیمارستان ها ، امور اداری نیز بسیار رایج گشته و برای ثبت اطلاعات دفترچه ی بیمه نیز از بارکد اسکنر استفاده می گردد که با اسکن بارکد دفترچه بیمه اطلاعات بیمار وارد سیستم می گردد .

خرید بارکد خوان باید با توجه به نوع مصرف صورت پذیرد زیرا برای نمونه بارکد خوان دفترچه بیمه باید دارای برنامه ریزی جدا علاوه بر نرم افزار خود بارکد خوان باشد و یا جهت اسکن بارکد QR هر بارکد خوانی مناسب کار نیست و این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد .

ارسال نظر

فرستم رضایی فره ... : خیلی خوب ۱۰۰۰۰ خوب
3 0
نظر من ۱۰۰۰۰
مدیریت : پاسخ
1 3
سلام ممنون بابت نظر موافق شما
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()