مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

بارکد خوان چیست

10 / 10
از 1 کاربر

بارکد خوان چیست ؟ بارکد خوان دستگاهی الکترونیکی است که از طریق تابش پرتو نور به بارکد کالاها ، اطلاعات ذخیره شده را اسکن می نماید که به صورت کلی یک بارکد اسکنر مانند اسکنر از منبع نور ، حسگر نوری ، لنز ، بدنه و برد های داخلی بارکد ریدر تشکیل می گردد . اسکنر با منبع نور و لنز از طریق حسگر نوری پالس های نوری را به الکتریکی تبدیل می نماید و بهترین روش جهت انتقال اطلاعات ثبت شده در بارکد ها می باشد ، بارکد خوان دارای مدار دریافت کننده و تحلیل گر و تجزیه کننده می باشد که بارکد را تحلیل نموده و به پورت خروجی دستگاه انتقال می دهد ، سرعت اسکن بارکد خوان در مدل های گوناگون متفاوت می باشد . بارکد خوان به دو گروه بارکد خوان نوری و بارکد خوان لیزری از نظر تکنولوژی و مکانیزم تقسیم می گردد و این دو گروه نیز به چند گروه بارکد خوان تک بعدی یا خطی ، بارکد خوان دو بعدی یا QR ، بارکد خوان ایمیجر یا CCD و بارکد خوان چند بعدی تقسیم می گردد .

بارکد خوان نوع قلمی از دیود حساب به نور و منبع نور ساخته شده است و در قسمت نوک ترکه و قلم قرار دارد و جهت اسکن بارکد ، نوع بارکد اسکنر بر روی تمام پهنای بارکد حرکت می نماید .

بارکد خوان لیزری به طریقه ی بارکد اسکنر های قلمی بارکد کالا را اسکن می نمایند ، در بارکد اسکنر لیزری نور از یک اشعه لیزری پرتاب می گردد از طریق رفت و برگشت چرخشی یا آینه ای در پهنای بارکد به عقب و جلو می رود ، دیود حساس به نور جهت دریافت اندازه ی شدت نور ارسال شده از بارکد مانند بارکد اسکنر قلمی به کار رفته و در هر دو بارکد خوان تفاوت اندازه مقدار روشنایی الگو دریافت شده بوسیله ی مدار گیرنده ی حساس به شدت نور برای شناسایی سیگنال ها با الگو دریافت شده مشابه مقایسه می گردد .

بارکد خوان CCD از مقدار زیادی از حسگر های نوری کوچک به صورت خطی تشکیل شده است و معادل حسگر های نوری دیود اندازه ی گیری شدت نور در کنار حسگر ها طراحی شده است 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()