مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

تاریخچه ساخت اولین بارکد و بارکد خوان

10 / 10
از 1 کاربر
تاریخچه ساخت اولین بارکد و بارکد خوان با توجه به اهمیت بارکد خوان در تجارت و مدیریت انبار ، موجب توجه بیشتر به چگونگی پیدایش و روند رشد این سیستم در دنیای امروز می گردد به صورتی که تمامی امور فروش و انبار داری وابسته به دستگاه بارکد خوان است .
بیشتر از 60 سال پیش ، دو دانشجوی فوق لیسانس یک نماد در یک فضای سفید ، با خط های سیاه و سفید برای ارائه اطلاعات مربوط به محصول در هنگام تسویه حساب و خروج را اختراع کردند ، این دو هنرجو با نام های برنارد و نورمن ، اختراع اولین بارکد را در سال 1952 میلادی به ثبت رساند ، این بود تا در سال 1973 آقای جورج لورر ، بارکد UPC uniform product code ) بارکد خطی را برای مصارف تجاری اختراع کرد و دو سال بعد در تاریخ 1974 اولین دستگاه بارکد خوان توسط تیم دیتالاجیک در یک سوپر مارک به نام مارش واقع در اوهایو تست شد و صنعت بارکد اسکنر متولد گردید .
در واقع 40 سال از تولد اولین بارکد اسکنر می گذرد ، در ابتدا از بارکد خوان برای سرعت بخشیدن به کار استفاده می کردند اما امروزه به یک بخش اساسی از کسب و کار تبدیل شده و در هر صنعتی مورد استفاده گرفته می شود ، از بارکد خوان فروشگاهی در صنعت فروشگاهی و خورده فروشی گرفته تا در بیمارستان ها و .. .
بارکد ، شناسایی و طبقه بندی داده ها را به راحتی فراهم می سازد و در جامعه کسب و کار مدرن جا پای خود را بسیار محکم کرده است ، این در حالی است که در سال 1970 تحلیلگران پیش بینی شکست این صنعت را کرده بودند .
پس از اینکه اولین بارکد در سال 1974 اسکن شد ، باعث از بین رفتن شک و تردید تولید کنندگان و فروشندگانی بود که مانع پیشرفت این صنعت شده بودند .
تولید کنندگان به این اطمینان رسیدند که این فناوری از هدر رفتن وقت جلوگیری می کند به همین دلیل میلیون ها دلار در تکنولوژی بارکد خلاصه شده است زیرا می توان در کمترین زمان بالاترین بازده را بدست آورد . همچنین فروشگاه ها از سوی دیگر ، به دلیل پایین آوردن زمان فرایند خرید و تسویه حساب و کنترل ورود و خروج اجناس ، بشدت از تکنولوژی بارکد خوان استقبال کردند بدین صورت در سال 1978 ، کمتر 1% از فروشگاه های مواد غذایی در سراسر ایالات متحده از بارکد خوان در زمان تسویه حساب ( صندوق ) استفاده کردند .
این روند ادامه داشت تا زمانی که اتفاقی افتاد که سرنوشت این صنعت را تعییر داد ، مرچندایزر ( merchandiser ) شروع به استفاده از اسکنر در فروشگاه های خود در سراسر ایالات متحده آمریکا کرد و نتایج موفقیت آمیزی را کشف کرد بدین صورت در سال 1984 حدود 33% از فروشگاه های ایالات متحده از بارکد اسکنر به هدف صرفه جویی در زمان فروش و بازگشت بسیار بالای سرمایه استفاده کردند .
سایر صنایع  شروع به پیرویی کردن از این تکنولوژی جدید کردند و این صنعت به صورت مبهوت کننده ای رشد کرد ، استفاده صنعت خودرو از بارکد خوان در کارخانه های تولیدی و فرودگاه ها هم برای ردیابی مسافران و مرتب سازی تدارکات از این محصول استفاده کردند ، پیرو بالا رفتن خدمات ، کیفیت و مکانیسم و سرعت دستگاه ها هم متناسب با نیاز مشتریان رشد یافت مثلا اشکال جدید از بارکد ایجاد شد تا بتواند مقدار عظیم داده را در یک کد کوچکتر قرار دهد به علاوه بارکد اسکنر های بی سیم وارد بازار شدند که قادرند اطلاعات جمع آوری شده را به طور مستقیم به کامپوتر ارسال کنند .
صنعت بارکد همچنان به کشف روش های جدید برای بهبود کسب و کار می پردازد ، چهل سال پیش اولین بارکد اسکنر خطی برای یک بسته آدامس جویدنی پرداخته شد ، دستگاه های امروز بسیار سریع تر و کارآمد تر آن مدل هستند ، مدل های امروزی بارکد اسکنرها اجازه میدهند تا صندوقداران بتوانند زمان بیشتری را به خدمات به مشتریان اختصاص دهند .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()