مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

تکنولوژی جدید در بارکد و بارکد خوان

10 / 10
از 1 کاربر

تکنولوژی جدید در بارکد و بارکد خوان جایگزین جدیدی برای بارکد است که از نظر حجم اطلاعاتی امکان ذخیره بالاتری دارد ، تکنولوژی بوکد بنا است که جایگزین بارکد های خطی گردد که با این تحول جدید ، صنعت بارکد خوان برای هماهنگی با بوکد نیز در نظر گرفته شده است .

دانشمندان آمریکایی پس از تحقیقات مستمر علائمی جدید برای نقش های خطی بارکد های موجود یافته اند که از نظر حجم اطلاعاتی قابلیت ذخیره ی صد برابر اطلاعات بیشتر نسبت به بارکد های موجود ذخیره و در صورت اسکن بارکد خوان یا نرم افزار بارکد اسکنر انتقال دارند .

بوکد یک شکل دایره ای به شعاع 3 میلیمتر می باشد که اطلاعات ذخیره شده آن حتی از طریق دوربین موبایل نیز قابل اسکن است که در زمینه ی کالاهای مواد غذایی جهت ذخیره ی ارزش غذایی مواد به کار خواهد رفت ، بوکد شامل led می گردد که لایه ای فیلتری و لنز تشکیل دهنده اطلاعات بوکد ها را با تکولوژی نوری انتقال می نماید که با کنتراست تشکیل شده ی نور قابل قرائت می گردد .

از مزایای بوکد امکان قرائت و اسکن از فاصله ی دور و زوایای گوناگون می باشد و از سویی نیز کوچک بودن و امکان قرائت و داشتن و ذخیره ی اطلاعاتی بالا می باشد ، امکان قرائت بوکد ها از فاصله ی 4 متری و حتی تا فاصله ی 20 متری از خاصیت های بوکد می باشد که موجب می گردد ، استفاده ی آن در کارخانه های صنعتی بیشتر گردد .

از دیگر قابلیت های بوکد امکان شناسایی بوکد های در عکس ها یک گروه می باشد ، مانند محصولات یک قفسه در یک فروشگاه که مشتری با عکس گرفتن از آن اطلاعات را به صورت کلی می تواند ذخیره نماید .

جهت ساخت یک بوکد نیاز به هزینه ای معادل پنج دلار می باشد که با led یک لنز جهت یک تگ به کار می رود که هزینه ی هر بوکد به نسبت بارکد بسیار بالا می باشد که ه مرور این هزینه ها کاسته خواهد شد .

امروزه برای قرائت بارکد ها از سیستم بارکد خوان یا بارکد اسکنر استفاده می گردد اما به کار آمدن بوکد ها تغییراتی نیز در سیستم بارکد ریدر نیز صورت خواهد گرفت .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()