مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

دستگاه PDA

10 / 10
از 1 کاربر

دستگاه PDA یا بارکد خوان پرتابل بک کامپیوتر کوجک می باشد که به راحتی قابل حمل بوده و به بارکد خوان جیبی ، موبایل کامپیوتر نیز معرفی می گردد ، این سیستم مانند یک کامپیوتر همراه جهت ثبت تمامی اطلاعات در روز و ارائه دهنده ی گزارش های کاری می باشد .

Personal Digital Assistant در واقع نام کامل دستگاه PDA می باشد که به سیستم جمع آوری داده ها نیز معروف می باشد ، با این سیستم کاربر یک رایانه ی قابل حمل دارد که بر روی دستگاه PDA نرم افزار شبه ویندوز نصب شده و قابلیت نصب نرم افزار های دیگر را دارد ، کاربر با دریافت اطلاعات توسط بارکد خوان PDA می توان به پردازش و مرتب سازی و طبقه ی بندی داده بپردازد البته این امر به میزان دسترسی نیز وابسته است .

دستگاه PDA انواع گوناگونی دارد که در این قسمت بارکد شناسان به تجزیه و تحلیل بارکد خوان PDA پرداخته است ، بارکد اسکنر های معرفی شده دارای کیبرد و نمایشگر می باشند که در گروهی از این موبایل کامپیوتر ها نمایشگر دستگاه به صورت لمسی می باشد ، به دلیل استفاده از این دستگاه ها در محیط های صنعتی باید IP قدرتی و حفاظتی بارکد خوان بسیار بالا باشد تا در برابر ضربه ، افتادن بر روی سطح بتونی از مقاومت و نگه داری داخلی بالایی برخوردار باشد .

انواع دستگاه PDA از نظر قطعات سخت افزاری و قدرت نرم افزاری در سطح مشابهی قرار دارند و اکثر بارکد اسکنر PDA از نمایشگر ، کیبرد عملیاتی ، باتری و حافظه ی داخلی برخوردار می باشند که قدرت PDA ها با بالا رفتن قدرت و کیفیت قطعات ذکر شده تعیین می گردد .

امروزه دستگاه PDA یا در واقع بارکد خوان های پرتابل امکان اجرای نر افزار ها ، نصب شبه ویندوز ، ارتباط از طریق wifi ، وایرلس ، بولوتوث را فراهم نموده و امکان پیشرفته ترین را که شامل امکان ریموت شدن از طریق بارکد خوان به سیستم کامپیوتری می باشد را فراهم نموده است .

دستگاه PDA دارای پردازنده که به SPU نیز معروف می باشد یکی از قسمت های اصلی بارکد خوان می باشد که امر پردازش اطلاعات و انتقال داده ها بر عهده دارد ، قسمت دیگری نیز در دستگاه بارکد خوان وجود دارد که به حافظه ی داخلی یا رم معرفی می گردد .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()