مجموع : 0 تومان
محصولی انتخاب نشده است

تبیلیغات

سرقت اطلاعات شخصی از طریق اپلیکیشن بارکد خوان

10 / 10
از 3 کاربر

سرقت اطلاعات شخصی از طریق اپلیکیشن بارکد خوان یکی از راهکار های جدید جهت حک کردن اطلاعات کاربران از روی تلفن همراه می باشد این امکان از طریق کدهای QR و خواندن آن از طریق بارکد خوان تلفن همراه برقرار می باشد .

QR یا همان کدهای پاسخ دهنده ی سریع به صورت مربع شکل بوده که نخستین بار توسط یک محقق ژاپنی طراحی شده است این نوع کد ها بر خلاف بارکد های استاندارد UPC از خطوط عمودی تشکیل نشده است و حاوی اطلاعات بیشتر می باشد که دستیابی به آن کار دشواری نیست .

کدهاي QR یکی از سریعترین راهکار جهت تبلیغات وب سایت می باشد که به راحتی از طریق تلفن همراه قابل خواندن هستند این روش یکی از شیوه های کم هزینه برای کاربران می باشد که میتواند مشتریان را به بازدید از سایت تشویق نماید . از دیگر کاربرد های این نوع کد خواندن مشخصات کالا از طریق بارکد خوان و یا نرم افزار بارکد خوان تلفن همراه می باشد .

اپليکيشن هاي متنوعی جهت خواندن این نوع QR ها طراحی گردیده است که قابل نصب بر روی تلفن همراه و یا تبلت می باشد و به کاربر این امکان را می دهد تا از طریق اسکن کردن کد ها به اطلاعات کالا و ... دستیابی پیدا کنند همین امر دسترسی آسان به اطلاعات موجب گردیده است تا از اطلاعات شخصی افراد سوء استفاده شود و اصلی ترین علت آن می تواند ورود سایت های نامعتبر در این کد ها باشد .

به دلیل اینکه کدهاي QR با یک نگاه قابل خواندن نيستند ، احتمال اینکه شما را به سايت‌هاي تقلبی متصل کند افزايش مي‌دهد . حتي اگر اين کد بر روي پوسترهاي تبليغاتي در خيابان و يا مجلات تبليغاتي چاپ‌ شده باشد اختمال این وجود دارد که کد فرعي توسط کلاه‌برداران جايگزين کد اصلي شود و با اين کار شما به بازديد از يک سايت جعلي هدايت شويد و پس از آن اطلاعات شخصي شما ، هويت و اطلاعات مالي برای افراد سوء استفاده گر افشا میگردد و یا ممکن است ویروس های مخرب به سیستم شما انتقال یابد .

مشکلاتی که ممکن است با استفاده از کدهای QR با آن مواجه شوید :

  1.  مطمئن شوید که اپليکيشن بارکد خوان QR که استفاده مي‌کنيد ، از يک منبع معتبر دانلود شده باشد .
  2. اطلاعات شخصی خود را در سایت هایی که از طریق QR به آن متصل می شوید وارد نکنید .
  3. اگر براي گوشي هوشمند يا تبلت خود نرم‌افزار امنيتي دانلود مي‌کنيد ، نرم افزاري را انتخاب کنيد که داراي اسکنر کد QR نيز باشد.
  4. در صورتیکه براي تلفن همراه يا تبلت خود نرم‌افزار امنيتي دانلود مي‌کنيد ، نرم افزاري را انتخاب نمایید که شامل اسکنر کد QR نيز باشد .
  5. بر خي از نرم‌ افزارهاي بارکد اسکنر موجود داراي اين قابلیت هستند که ايمني و صحت سايتي را که از سوي کد QR به آن متصل مي‌شويد را بررسي نمایند .

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
نمایش همه
علاقه مندی ها ()